Appelsok, Lelijke mensen en Tinkoff!!! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Koen&Leonie Hupkes&van den Haak - WaarBenJij.nu Appelsok, Lelijke mensen en Tinkoff!!! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Koen&Leonie Hupkes&van den Haak - WaarBenJij.nu

Appelsok, Lelijke mensen en Tinkoff!!!

Door: Leonie&Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen&Leonie

07 Juli 2007 | Rusland, Moskou

Zdrastvuyte,

Papa, mama en mama; bedankt voor de geniale wilde reis door het barre, boze geasfalteerde Duitsland......Wees maar blij dat je ons hier in Rusland niet weg hoefde te brengen!!! We zijn veilig aangekomen op St. petersburg Pulkovo na een korte vlucht van 2 uur en 30 minuten. Zelfs Pepper had zijn eigen stoel, inclusief de vereiste seatbelt. Eerst in de rij voor de visum-douane-we-vertrouwen-je-voor-geen-meter check mochten we dan met een bus naar het centrum alwaar we de metro richting Sennaya en Seven Bridges Hostel konden pakken. Zag er vast komisch uit; vier enorme tassen met 4 benen......

Aangekomen op het metrostation bleek het nog een aardige wandeling te zijn naar het hostel waar een ietwat hippy-ische engelsman de deur opende en ons de "double room ensuite" liet zien, niets meer dan een veredelede studeerkamer met zo'n jaren 80 dit-kan-egt-niet-meer zwart velours bedje. Prima, bon; we hadden al een nacht niet geslapen en het was allemaal ole ole.

Tassen neergegooid en richting St. Isaac kerk gegaan. Enorme grote kerk met een trap omhoog naar de colonnade vanwaar je een vet uitzicht hebt over de stad en een indruk krijgt hoe groot het hier allemaal is. Tevens hadden ze voor het gemak de kerk volgeplakt met goud ter waarde van het nationaal bruto inkomen van Afrika (and then some) Stumperts hoor......Na deze eerste impressie zijn we een Grieks happie gaan eten en lekker in ons bedje gekropen......althans; er lagen twee wildvreemden in ONS bed te tukken. Ohw yeah, sorry man, Ill send them away......Nauw, relaxed. Eigenlijk kon het ons allebei op dat moment geen zak schelen; we wilden alleen maar slapen en douchen (en dan preferably niet die lekkende douche met rood water en zonder slot op de deur, maar hey, it will do......)

De volgende dag daalde het pas in dat we echt in een afthands *%^hostel terecht waren gekomen en zijn op zoek gegaan naar een andere; succes in het hoogseizoen. Na wat omzwervingen en een afstand van een dagje Nijmeegse vierdaagse gelopen te hebben hadden we een ander hostel gevonden, weliswaar gescheiden dormitories maar stiekem was het net als op schoolreisje. Dit keer was het een meisje die overliep naar het jongetje, hij sliep tenslotte toch in z'n eentje......Hihi!!! voor deze nachtelijke escapades zijn we naar de Hermitage geweest en hebben we een boottripje gemaakt over de Neva-rivier. Over overdreven gesproken; alle gebouwen, kunstwerken, muren, plafonds etc. zijn stuk voor stuk GIGANTISCH en van bladgoud of andere materialen waar de gemiddelde Poolse gastarbeider een stijve plasser van zou krijgen......Allememaggies!!!

Om de dag af te sluiten zijn we naar de brouwerij van Oleg Tinkoff (wie kent hem niet?! Njet; www.wikipedia.org; zoeken op Tinkov) gegaan om n paar bieries te drinken. Vervolgens onze spullen opgehaald bij 7 bridges hostel om hem te melden dat t maar een stomme hippie is en dat we naar een ander hostel gingen......Savonds zou Elton John, jah SIR Elton John, een openlucht concert geven op het plein bij de Hermitage, dus daar gingen we wel effe kijken......Ware het niet dat meneer al uitgepiano-d was en we dus een leeg plein aantroffen......muhaha!!! Ik vond zn muziek tog al niet leuk!!! :P

Aangezien we nu nog maar een paar munuutski internet hebben moeten we jullie in het ongewisse laten over de appelsok (heeeeeeeeeeeeeerlijk) de saggerijnige en vooral lelijke mensen en de avonturen van vandaag......Wordt vervolgd!!!

Groetski van Koen, Pepper en Beobie!!!

Foto's worden binnenkort op Hyves gezet......

• 11 Juli 2007 - 06:59

Joostki Ruiterski:

Ola Koen, ik heb nog een trui van je! Moet ik hem Fed-Exen naar St. Pauperburg?

Veel plezier kinders! En remember, Mongolen zijn geen retards!

Liefs, Joozzy xxxx

• 11 Juli 2007 - 11:59

Christa:

Prachtig verhaal, goed geschreven, maak er een boek van, zou ik zo zegski!!
    Leuk dat je me op de hoogte houd, nog heel veel plezier de komende weeeeeken. Gatver, wat heb je lang vakanski!!
    xx

• 11 Juli 2007 - 20:57

Die Lotze:

Tsjonge tsjonge dat leest als een trein!!! Ik ben nu al verslaafd... wanneer komt het volgende bericht?!!!????!!!!

Bij jullie is nu al bijna één uur 's nachts als ikket charasho heb, ik hoop dat jullie lekker aan het knorren zijn!

Heel veel plezier en spannende avonturen, tot biko i dobre nots!

Washa droeg Martijn i podruga Kathleen i maljenkaja Elodie-Mirabell-Petra-Bastiana-Sigmunda

• 12 Juli 2007 - 19:02

Paps:

Dag kinders,
    Mooie berichten allemaal.
    Wil natuurlijk wel wat lullige opmerkingen maken over het systeem aldaar, maar daar heeft Koen vast het een en ander over geventileerd.
    Begrijp je nu Koen waarom Ayn daar weg is gegaan?
    Terugreis uit Keulen ging niet echt voorspoedig.
    Gigantische file van 35 km tussen Utrecht en Adam. Waren om half 1 in Haarlem.
    Toch leuke ervaring en brengen jullie volgende keer gewoon naar Calcutta of zo.
    Hier alles bon.
    Lekker gesurft en Jopie aan het werk. Morgen (vrijdag) moet ze nog aan de bak en dan heeft ze een week vrij.

Hou Je alledrie "van den haaks", natuurlijk koppie erbij en tot meels.

groet,

Kees